Målsättningen är att bygga upp ett e-sport nätverk inom utbildningssektorn.
Det finns inte skolnätverk eller regelverk inom sporten och projektet skapar en gemensam grund för den inom yrkesutbildningen. Projektet vill ge studerande bättre balans mellan datorspelande, kost, vila och motion. Genom dessa kunskaper nås en positiv inlärningseffekt i studerandes prestationer som helhet. Projektet strävar även till att utveckla uppförandekoden inom e-sport. Detta skulle omfatta bla nätetikett, jämlikhet och tolerans.
- Mål 1: Nätverk inom e-sport
- Mål 2: Välmående inom e-sport
- Mål 3: e-sport i kursverksamhet
Målgrupp
Lärare och studerande inom yrkesutbildningen, samt intresseorganisationer för eSport deltar i utvecklingen av e-sport med fokus på fysisk aktivitet och välmående.
Tid
1.11.2016 – 31.12.2017
Finansiär
Utbildningsstyrelsen delfinansierar utvecklingsprojektet
Partners
Projektet är ett samprojekt mellan Prakticum (koordinator), Inveon, Point College och Optima, YA!.