/ / / Visuell marknadsföring
Ansök här
Visuell planering och förverkligande av lokaler och exponeringar
I korthet
Hur skapas en kreativt och skickligt implementerad visuell framtoning av butiken? Du kommer att sätta dig in i hur ljus, musik, dofter, grafiska material, fasad, skyltfönster, displayer, skyltdockor, rekvisita och butikskommunikation skapar önskad atmosfär i butiksdesign. Du får bred kompetens i visuell marknadskommunikation och trender i samhället.
I utbildningen lär du dig planera och förverkliga utrymmen. Du lär dig utvärdera dina projekt och hur du kan mäta framgången. Du får jobba kreativt och använda olika material, både i planering och genomförande.
Utbildningen är kompetensbaserad och kundcentrerad, dvs. du har en personlig studieplan för att motsvara dina behov och resurser. Ditt tidigare kunnande tas i beaktande och kan inverka på studietiden.
Målgrupp
Detta är en examensdel ur en yrkesexamen, den lämpar sig för dig som har en tidigare examen från andra eller tredje stadiet eller jobbar inom branschen och vill fördjupa ditt kunnande.
Ifall du har annat modersmål än svenska kallas du till ett språkprov.
Yrkesinriktad examensdel:
- Visuell planering och förverkligande av lokaler och exponeringar 60 kp
Läs mer om examensdelen här.
Studiestart
Ta kontakt så bygger vi upp en personlig plan just för dig.
Tillbaka upp